Rebranding

Wszyscy zajmujący się detaliczną sprzedażą koszulek z nadrukami wiedzą iż 70% sukcesu to sama grafika oraz jakość wykonania nadruku. Lecz co z pozostałymi 30% stanowiącymi iż klient chętnie sięgnie po dany produkt? Otóż pozostałe 30% to swego rodzaju „opakowanie” produktu czyli dodatki jakie klient ostateczny otrzymuje od sprzedawcy poza samą koszulką z nadrukiem.

Rebranding koszulki to nic innego jak usunięcie metek producenta i zastąpienie ich własnym nadrukiem z rozmiarami, własnym logo, składem i informacją odnośnie użytkowania lub w przypadku większych nakładów, własnymi żakardowymi metkami. Rebranding stosujemy prawie w każdym przypadku gdy naszymi klientami są małe lub średnie firmy odzieżowe, które nie posiadają zbyt dużego zaplecza finansowego by zlecić wykrojenie i uszycie własnych koszulek z już wszytymi jak również starają się by cena dla klienta ostatecznego była bardziej przystępna a tym samym nie obniżała jakości wykonania koszulki. Jedną z zalet rebrandingu jest fakt iż pozwala nam w pełni spersonalizować koszulkę a tym samym polepszą identyfikację wizualną marki wśród konsumentów.

Wielu z naszych klientów staje również przed wyborem przeszycia matek na własne lub też zastąpienia metki nadrukiem wykonanym metodą sitodruku na koszulce. Zdecydowanie polecamy tą drugą metodę czyli zastąpienie metek nadrukami z kilku następujących powodów. Otóż jednym z najważniejszych powodów jest sam koszt odprucia i wszycia nowych metek. Zamówienie metek żakardowych jest opłacalne przy ilości 1000 sztuk, przy pełnej rozmiarówce od S do XXL daje nam to 5000 metek. Ponadto metkę producenta odzieży trzeba usunąć jak również odpruć jeden ze szwów na kołnierzu, co już jest jakąś ingerencją w strukturę materiału, a następnie wszyć nową metkę. Jest to dość czasochłonne zadanie a tym samym kosztowne bo poza ostatecznym wszyciem metki, gdzie całą pracę wykonuje już maszyna, wszystkie wcześniejsze elementy produkcji czyli usunięcie metki i odpowiednie odprucie szwa można wykonać jedynie ręcznie.

Dlatego w tym przypadku sitodruk przy małych nakładach jest dużo lepszą alternatywą z uwagi iż druk size printów jest możliwy już od ilości 50 sztuk oraz ma mniejsze ograniczenia co do rozmiaru a tym samym informacji jakie mogą się tam znaleźć takie jak strona www, większe logo czy myśl przewodnia danej kolekcji. Ponadto w przypadku gdy metka jest źle wszyta a tym samym uwiera osobę noszącą koszulkę wiąże się to z tym iż państwa klient prawdopodobnie ową metkę usunie. Takiego problemu nie ma w przypadku sitodruku termotransferowego ponieważ przy zastosowaniu odpowiednich farb oraz dodatkowym wygładzeniu nadruku na prasie, użytkownik danej koszulki nie odczuwa żadnego dyskomfortu oraz niemożliwym staje się usunięcie samego nadrukuNależy również zwrócić uwagę iż nie wszystkie firmy produkujące koszulki czy bluzy umożliwiają swoim klientom bezinwazyjny rebranding metek. Czasem metki są wszywane na podwójnym szwie kołnierza co praktycznie uniemożliwia bezinwazyjne usunięcie metki producenta bez przecięcia głównych szwów kołnierza. Producenci odzieży oferujący bezinwazyjny rebranding swych produktów są między innymi GildanAnvil i B&C. Ponadto niektórzy producenci oferuja swoje produkty bez metek tylko z małą dyskretną metką rozmiarową jak to ma miejsc na przykład w przypadku marki Stars by Stedman oraz Active Stedman.